woensdag 19 december 2012

Overhemd

Voor de opleiding ben ik bezig het herenvak te ontdekken. Hier onder een overhemd voor mijn schoonzoon. Een goedkoop lapje, lekker druk, afgekeurd door mijn dochter :), maar het staat hem heel erg leuk. Ik weet nog niet of hij het ook gaat dragen, maar mijn doel is bereikt een passend overhemd maken voor iemand die niet in een standaard confectiemaat past.

Op de bovenste foto de rug, en daarin vrij grote plooien die uit de pas naar het armsgat lopen en die daar niet horen. Dát vond ik dus geen gezicht. Hoewel, nu ik natuurlijk alle voorbij komende overhemden nauwlettend bestudeer, bijna alle mannen deze lijnen in hun overhemd hebben in meer of mindere mate.
En hierboven het overhemd, met enige aanpassing. Het achterpand en het voorpand een beetje opgenomen, en de valling is vrijwel geheel verdwenen.
En de voorkant. Ik ben tevreden over het patroon, en ga binnen niet al te lange tijd een overhemd maken van een echt mooi stofje wat al ligt te wachten in de kast.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten