vrijdag 9 juli 2010

Quillow




Ergens in november 2009, ben ik met mijn lerares naar de Ensaid dag in 'sHertogenbosch geweest. Wat mij betreft een feestje! Een van de leuke dingen was dat ze daar snijmatten en rolmesjes van Prym verkochten. Bij de tvserie Project Catwalk had ik gezien dat je stof ook kunt snijden en die techniek sprak me erg aan, maar ja waar haal het materiaal? In Den Bosch dus.
Op deze dag werd ook de quillow techniek voorgedaan en uitgelegd. Omdat ik mezelf geen Quilt annex Kussen zag maken, ben ik aan de slag gegaan met kleine lapjes. Een boekomslag leek me wel een leuke start. Edoch, toen ik het quiltwerk ging doorstikken op 6 lagen pitjes katoen kwam er prachtig volume in maar de afmetingen veranderden dusdanig dat het niet meer om een boek paste. Niet getreurd, nadat het werk een poosje had rondgeslingerd om hier en daar wat stof te vangen, realiseerde ik me dat ergens in een handwerkblad een goed idee stond om je machinenaalden geordend en overzichtelijk op te bergen. Zie hier het resultaat. En eerlijk is eerlijk het is erg praktisch, de pakjes naalden zitten altijd in dit etui en zelfs stop ik de naald waarmee ik gewerkt heb terug in het betreffende doosje als mijn werkstuk af is, zodat ik me niet suf hoef te peinzen over welke naald er in mijn machine zit bij een volgend project..


1 opmerking: